Forholdet mellem kunde og virksomhed

En fælles ting for alle virksomheders succes er salg. Det vigtigste element for en virksomhed til at skabe den bedste forbindelse til kunden er salgssuccesen i form af salg af produkter og ydelser. Virksomheder har et mål om at skabe relationer nationalt og internationalt, hvormed det meste af markedet er flyttet over til e-handel, hvor produkter sælges nemmere til kunderne.  

Her ender det tit med at salgsfronten i form af omsætning for virksomheder stiger, da antallet af produkter fremhæves for kunden igennem flere steder. Der er forskellige måder på, hvordan kunder tiltrækkes af firmaer, hvoraf troværdighed og stærk kundeoplevelse er vigtige faktorer.  

NUF og international økonomi 

Det er essentielt at have kendskab til at tiltrække kunder, når salget skal gennemføres. I dag stræber kunder efter stærk kundeloyalitet og kundeoplevelse. Virksomheder har en målsætning om at tænke bredt og etablere sig i det udenlandske marked, hvor tiltrækning af potentielle kunder samt udforske nye markeder og aktiviteter i forskellige brancher er vigtige faktorer.  

I Skandinavien er der en vækst i det digitale og fysiske marked, hvormed processen mellem kunden og virksomheden fungerer hurtigere end før. Hele dette koncept findes der mere information om via https://www.timevat.com/. NUF for virksomheder giver en stor fordel, når der handles i Norge. Firmaer der ønsker ekspansion til Norge eller sælger bestemte produkter dertil, får enten forstærket deres B2B eller B2C forbindelse med virksomheder og privatpersoner.  

NUF giver en højere effektivitet og større chancer for salgssucces ved hjælp af registrering for told og forsendelser af varer. Disse faktorer inden for handel og salg med andre virksomheder og privatpersoner, skaber en solid forbindelse i den internationale økonomi, når varer eksporteres og importeres.  

Firmaer i NUF, skaber en nemmere salgsforståelse med kunder i B2C og virksomheder i B2B markedet. NUF spiller derved den store fisk i havet, da det er med til at sænke udgifter på varer med indberetning af blandt andet moms.  

Fordele med NUF  

Der er stor efterspørgsel på produkter såsom forskellige kontorartikler, bestemte redskaber til produktionsafdelingen eller varer der hænges op i butikkens lagerhylder, og NUF medvirker til en billigere salgssucces med specielle varer samt en nemmere metode på at få indberettet moms og etableret en momsrepræsentation i det udenlandske marked.  

Dette giver firmaer et markant forspring og muligheden til at holde et større fokus på etablering af professionelle forhold med andre parter i branchen og handelsforbindelsen samt have styr på kerneforretningen. En række af de regnskabs- og skattemæssige udfordringer der opstår ved at lave i forretning i Norge, er blevet en stor mundfuld for udenlandske virksomheder. I de senere år oplever det norske marked en stigning af virksomheder kategoriseret som norsk selskab af udenlandsk baggrund, hvormed denne virksomhedstype er blevet attraktiv i EU for udenlandske firmaer, der ønsker handel i Skandinavien.  

Norskregistreret udenlandske virksomheder får en fordel i konkurrencen imod andre firmaer, da kundebetjening er stabil fra start til slut. Her er Danmark i spil, da den tætte handelsforbindelse til Norge er med til at give danske virksomheder en større rolle i Skandinaviens og resten af EU´s handelsverden.