Mark Zuckerberg satte et klart mål for 2018 i hans nytårsfortsæt. Facebook skal have større fokus på menneskene og relationerne, og tiden der bruges på Facebook skal være “Time well spent”. Det betyder blandt andet, at indholdet på Facebook skal indeholdes større fokus på venner – og nu denne nye funktion på Instagram.

“You’re All Caught Up”

Denne besked modtager man, når man har set alle Instagram posts inden for de seneste 48 timer. Det skyldtes, at Instagram kunne forstå på brugerne, at de havde svært ved at vurdere hvilke Instagram posts, de havde set – og hvilke de ikke havde set. Derfor har Instagram gjort oplevelsen nemmere og mere overskuelig med denne simple funktion.

Nedenunder funktionen “You’re All Caught Up” findes der Instagram posts, man allerede har set eller liket.

Lignende funktion kommer til Facebook

Facebook er ved at udarbejde en lignende funktion ved “Your Time On Facebook” – her kan man som bruger observere hvor meget tid, man dagligt såvel som ugentligt bruger på deres app. Man kan også her sætte en grænse for sig selv, hvor Facebook herefter giver en notifikation, når man har nåede sin daglige grænse.

Hvad kan det betyde for annoncører?

Det ser jo pt. ud til, at Facebook og Instagram vil fokuserer mere på personer og det relaterbare indhold på platformene. Det betyder formentligt, at der vil blive stillet større krav til annoncører fremover. Også i takt med GDPR-sagerne der har rullet det seneste stykke tid – især med Facebook.

Er du interesseret i at høre mere om Facebookannoncering?

Så skal du være velkommen til at kontakte os – så vil vi gerne se på dine muligheder for vækst gennem målrettet og effektiv markedsføring på Facebook.