Den digitale verden er som altid i fremdrift. Fra dag til dag kan vi på internettet finde nye tiltag, nye trends og nye måder at markedsføre sig på. Dog glemmer man tit at optimere det allervigtigste, men som samtidig er det mest basale for din virksomhed, nemlig din hjemmeside
Hvis ikke din hjemmeside er optimeret korrekt, kan du miste potentielle konverteringer.

1. Call to Action (CTA)

Det er essentielt, at din hjemmeside har ‘Call to Actions’ placeret taktiske steder, hvor du gerne vil opfordre de besøgende til at foretage en konvertering. Du kan have flere forskellige slags ‘Call to Actions’ på din hjemmeside. Det kræver derfor, at din virksomhed har analyseret og planlagt, hvilke konverteringer I ønsker jeres besøgende foretager – og hvor henne på hjemmesiden.

Eksempler:

  • For en webshop kan en ‘Call to Action’ være en knap hvor der står ‘Køb her’ eller ‘Sæt i indkøbsvognen’
  • For en servicevirksomhed kan en ‘Call to Action’ være en kontaktformular, hvor den besøgende ønsker at blive kontaktet af virksomheden.

Det er derfor også meget vigtigt, at din ‘Call to Action’-knapper er synlig. De skal ikke gemmes væk under ‘Kontakt’ siden. De kan istedet vises på første- eller relevante sider for netop fange de besøgendes interesse.

2. Kundeudtalelser

Med kundeudtalelser kan I hos de besøgende på hjemmesiden opnå en helt anden form for troværdighed og tryghed. Det kan nemlig være med til at vise, at I som virksomhed har haft gode erfaringer med andre og har leveret kvalitetssikrede projekter samt en god arbejdsindsats. Dette kan være med til at potentielle kunder vælger din virksomhed fremfor en konkurrent.

3. Førstehåndsindtrykket

Førstehåndsindtrykket er utrolig vigtigt. Dette er (måske) det første møde mellem din potentielle kunde og din virksomhed. Hvis en potentiel kunde besøger din hjemmeside, og den ikke lever op til forventninger ved at have et umoderne design, tekniske fejl eller et ucharmerende udtryk, kan det betyde, at denne potentielle kunder vælger at klikke videre til en anden hjemmeside. Det er derfor vigtigt, at du med jævne mellemrum for opdateret, så den er tidssvarende og signalerer professionalisme.

Undersøgelser viser nemlig, at førstehåndsindtrykket på hjemmesider er 94% designrelateret. Din hjemmeside kan derfor miste værdi og potentielle konverteringer hvis ikke designet er moderne og relevant.

Hastighed

En del af førstehåndsindtrykket er også at have en side, der har en tilfredsstillende loadhastighed. Faktisk spiller indlæsningen af din hjemmeside en stor rolle. En undersøgelse viser nemlig, at næsten halvdelen af brugerne på internettet forventer en indlæsningstid på 2 sekunder eller mindre. Faktisk vil 40 % have tendens til at forlade hjemmesiden, hvis ikke den er indlæst indenfor 3 sekunder. Dette betyder, at hvis ikke din hjemmeside er hurtig nok, kan du miste potentielle kunder.

Test din hjemmesides hastighed her, samt se om den lever op til forbrugernes krav.

Ønsker du hjælp med optimering af din konvertering og/eller hjemmeside? Så læs nærmere om vores ydelser her.